17 Ekim 2015 Cumartesi

Tüyler diken diken YouTube'da 1 milyar izlenme sayısı artık normal

Gangham Style, 2012 senesinde ilk çıktığında oldukça fazla ses getirmişti hatırlarsanız. YouTube tarihine 1 milyar izlenme sayısıyla adını kazıyan malum video, aradan üç senenin geçmesinin ardından artık ‘meeh’ kategorisindeki tozlu raftaki yerini alıyor. Dijital çağda bu gayet olağan. Gangham’ın buna üzüleceğini pek zannetmiyorum tabi. Çok üzülmek istiyorsa İstanbul’da verdiği belediye konserine üzülsün zaten.


Geçtiğimiz günlerde YouTube, platformda bir milyar izlenme sayısını geçen videolar ile ilgili bir istatistik yayınladı. Yayınlanan araştırma, Gangham Style’ın elde ettiği başarıyı çok daha kısa süre içerisinde elde eden diğer videoların istatistiklerini de ortaya koyuyor.


YouTube yayınladığı araştırma, bir milyar izlenme oranına videoların ortalama 484 günde erişebildiğini gösteriyor. Olaya kronolojik şekliyle yaklaşırsak, yeni yayınlanan videoların bu rakama çok daha kısa sürede ulaşabildiğini görebiliyoruz. Bir milyar izlenme sayısına 241 günde ulaşan videolar da var. Bu videolar yeni yüklenen videolar. Belki de gün gelecek, saniyede bu rakamlara ulaşılabilecek. İnsanların medya ile olan ilişkisinin ne denli efektif şekilde yükseldiği oldukça heyecan verici.

Aslına bakılırsa pek de sürpriz yok bu incelemelerde. Bir milyar izlenme sayısına ulaşan veya bu rakamı geçebilen videoların tamamı müzik videolarından oluşuyor. Osuran bir bebek videosu halen daha bir milyar erişimi hak edebilmiş değil yani.


Hafızalarda YouTube videoları ile Facebook videolarının atıştığı istatistikler halen daha duruyor. Facebook’un, kullanıcısına ana sayfada bulunan videoları otomatik oynatma opsiyonu sayesinde günde ortalama 40 video göstermesi, YouTube video yayınlarının erişiminin önüne geçmesine sebep olmuştu. Ama video piyasasının en talihsiz ‘gelişimsizliği’ olarak Facebook videolarının etiketleme konusunda geri kalmasını söylemek bir hata olmayacaktır.

Aynı zamanda Facebook, video arama seçeneği gibi bir özelliği olmadığı için YouTube ile yarışamaz durumda. YouTube bağlantılarının erişimleri Facebook videolarına nazaran çok daha düşük Facebook’ta. Bu yüzden erişimini yükseltmek isteyen sayfalar genellikle Facebook üzerinden video yüklemeyi tercih ediyor. Facebook’un bireysel kullanıcıları da yeni bir YouTube hesabı açmak yerine kişisel videolarını başlık veya etiket olmaksızın Facebook profillerine yüklemeyi tercih ediyor. E tabi bu muhteşem bir arşive sahip olmasını sağlıyor Facebook’un. Lakin ki öyle de değildir; çünkü etiketleme veya video araması Facebook’ta hak getire!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder