Piyasa ve
Satış Araştırmaları Cemiyeti (GfK), Berlin’de bir araştırma organizasyonu
yaptı. Araştırma, Berlin’deki Türklerin interneti nasıl kullandığı ve Berlin
lokal halkının nasıl kullandığı arasındaki enteresan analizleri ortaya koydu.
İncelemenin
sonucu bayağı enteresan. Türkler, Almanlar’a nazaran daha fazla web
kullanmakta. Almanlar ise bu meselede daha kaliteli seçimler yapıyor
denilebilir. Web’i kafa ile kullanmak, hak ve mesuliyetlerini bilmek diğer
taraftan belalardan uzak durma hususunda Almanlar bir numara. İnceleme
neticelerinin yegâne ilgi toplayan bölümü de Türk web kullanıcılarının
Almanlara nazaran daha genç yaşta ve öğrenim düzeyinin çok daha az olması.
Berlin’de
yaşamını sürdüren ‘Almancı’ Türklerin web tüketim orantısı aşağı yukarı yüzde
91, Berlinli Almanların tüketim orantısı ise aşağı yukarı yüzde 79. Türk
erkeklerinin % 91’i web tüketicisi, Almanların ise % 80’i.
Mesele web
tüketicilerinin iş sahibi olup olmadıklarına vardığındaysa Türkler ile
Almanlar’ın arasında öyle çok da ciddi uçurumlar söz konusu değil. İş sahibi
olan Türklerin % 99’u web kullanırken bu kıyas Almanlar’da % 94 dolaylarında.
Ancak konu
para harcamak olunca işler değişiyor tabi. İnternet üzerinden alış veriş konu
olunca Almanlar öne geçiyor. Türklere nazaran Almanlar daha sık e-ticaret
sitelerini tercih ediyor, bu sitelere güveniyorlar. Türklerin ise sanal
mağazalar ile ilgili soğukluğunun sebebi, bu firmalara olan güvensizlikleri.
Ayrıca satın alacakları ürünlerin resimlerinde gözüktüğü gibi gelmeye olması
düşüncesi. Almanların üçte ikisi internetten alış veriş yapıyor.
Özeleştiri
yapmak gerekirse eğer, ne yazık ki sosyokültürel yapımız itibariyle kolay kolay
bir firmaya veya şahsa güvenebilmemiz pek kolay bir proses değil. Kötü
deneyimlerimiz bizi iyi veya kötü bir şekilde bu manada evrim geçirmemize sebep
olmuş olabilir. Almanya’da doğan, orada okuyan ve orada büyüyen bir Türk, orada
Türkiye’dekilerden daha Türk olabiliyor. Türkiye içerisinde batıya özentilik ne
kadar yüksekse, orada da Türkler arasında örfler adetler çok daha yaygın
ülkemize göre.
Belki de
Almanya’daki yeni nesil Türklerin e-ticaret sitelerine güvenemiyor olmasının
temelinde aslında kendi vatandaşlarına olan güvensizliği vardır, kim bilir?
https://www.ibm.com/developerworks/community/profiles/html/profileView.do?key=35a7e4c8-1746-431c-8420-f45784c0c5d6 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder