Gangham
Style, 2012 senesinde ilk çıktığında oldukça fazla ses getirmişti
hatırlarsanız. YouTube tarihine 1 milyar izlenme sayısıyla adını kazıyan malum
video, aradan üç senenin geçmesinin ardından artık ‘meeh’ kategorisindeki tozlu
raftaki yerini alıyor. Dijital çağda bu gayet olağan. Gangham’ın buna
üzüleceğini pek zannetmiyorum tabi. Çok üzülmek istiyorsa İstanbul’da verdiği
belediye konserine üzülsün zaten.
Geçtiğimiz
günlerde YouTube, platformda bir milyar izlenme sayısını geçen videolar ile
ilgili bir istatistik yayınladı. Yayınlanan araştırma, Gangham Style’ın elde
ettiği başarıyı çok daha kısa süre içerisinde elde eden diğer videoların
istatistiklerini de ortaya koyuyor.
YouTube
yayınladığı araştırma, bir milyar izlenme oranına videoların ortalama 484 günde
erişebildiğini gösteriyor. Olaya kronolojik şekliyle yaklaşırsak, yeni
yayınlanan videoların bu rakama çok daha kısa sürede ulaşabildiğini
görebiliyoruz. Bir milyar izlenme sayısına 241 günde ulaşan videolar da var. Bu
videolar yeni yüklenen videolar. Belki de gün gelecek, saniyede bu rakamlara
ulaşılabilecek. İnsanların medya ile olan ilişkisinin ne denli efektif şekilde
yükseldiği oldukça heyecan verici.
Aslına
bakılırsa pek de sürpriz yok bu incelemelerde. Bir milyar izlenme sayısına
ulaşan veya bu rakamı geçebilen videoların tamamı müzik videolarından oluşuyor.
Osuran bir bebek videosu halen daha bir milyar erişimi hak edebilmiş değil
yani.
Hafızalarda
YouTube videoları ile Facebook videolarının atıştığı istatistikler halen daha
duruyor. Facebook’un, kullanıcısına ana sayfada bulunan videoları otomatik
oynatma opsiyonu sayesinde günde ortalama 40 video göstermesi, YouTube video
yayınlarının erişiminin önüne geçmesine sebep olmuştu. Ama video piyasasının en
talihsiz ‘gelişimsizliği’ olarak Facebook videolarının etiketleme konusunda
geri kalmasını söylemek bir hata olmayacaktır.
Aynı zamanda
Facebook, video arama seçeneği gibi bir özelliği olmadığı için YouTube ile
yarışamaz durumda. YouTube bağlantılarının erişimleri Facebook videolarına
nazaran çok daha düşük Facebook’ta. Bu yüzden erişimini yükseltmek isteyen
sayfalar genellikle Facebook üzerinden video yüklemeyi tercih ediyor.
Facebook’un bireysel kullanıcıları da yeni bir YouTube hesabı açmak yerine
kişisel videolarını başlık veya etiket olmaksızın Facebook profillerine
yüklemeyi tercih ediyor. E tabi bu muhteşem bir arşive sahip olmasını sağlıyor
Facebook’un. Lakin ki öyle de değildir; çünkü etiketleme veya video araması
Facebook’ta hak getire!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder